Publika s vlastními zájmy pro přesnější cílení v obsahové síti

23. 7. 2017

Každá nová společnost na silně konkurenčním trhu potřebuje investovat pro zvýšení povědomí do display reklamy. Lidé nehledají nové produkty, pokud nevědí, že existují.

Prvním nápad, jak zacílit reklamu, většinou představuje výběr okruhu klíčových slov nebo cílení na publikum podle zájmů, které je ve většině případů příliš široké.

Příkladem může být situace, kdy na trh potřebujeme uvést novou značku běžeckých bot. Klasické cílení podle zájmů nabízí pouze jednu hodně obecnou cílovou skupinu „milovníci běhání“.

Pojďme se podívat, jaké možnosti existují, pokud se rozhodneme, že si vytvoříme vlastní cílové skupiny.

Používání zájmů zadaných jako klíčová slova

Může jít o klíčová slova, která bude váš potenciální zákazník používat při hledání, pokud bude třeba trénovat na maraton, nebo pilovat běžeckou techniku.

Použití URL jako zájmové oblasti

Můžete vytvořit seznam URL, které jsou leadery v zájmové oblasti nebo URL webů konkurentů. Málokdy se nabídne možnost cílit přes umístění přímo na URL, kterou byste si přáli a ještě méně pravděpodobné je cílení na URL konkurenta, ale toto je způsob jak se takovému přímému zásahu přiblížit.

Použití jmen konkurence jako zájmové oblasti

Velmi užitečné je, pokud seberete seznam jmen, názvů produktů nebo produktových řad vašich konkurentů, nebo vytvoříte speciální segmenty pro každého vašeho konkurenta.

Závěrem – v případě, že máte dostatečně velký rozpočet, není na škodu otestovat nejen tyto užší, vlastní segmenty zájmů, ale také ty předdefinované. Které z publik bude mít lepší výkon, se po pár dnech ukáže ve statistikách.

U kampaní, kde jsme vlastní publika použili, většinou dosáhneme přinejmenším lepší CTR a nižší CPC, ve srovnání s cílením na In-market publika, nebo klíčová slova.



Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti NEO@Ogilvy Czech, s.r.o.“, ke stažení zde.