Novinky z Google pro rok 2018

21. 1. 2018

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na lednový Google EMEA livestream o nejaktuálnějších produktových novinkách pro první pololetí roku 2018. Připravované aktuality v oblasti biddingu, audience, measurementu, aplikacích i brandingu prezentovali evropští produktoví experti z londýnského Google pro oblast Search, Shopping, Display, Double Click a YouTube.

Automatický bidding

Automatické nabízení cen bylo jedním z úvodních témat přenosu a je k dispozici již nyní pro všechny země. Kromě vylepšené CPC tak můžeme využívat i další pokročilou strategii cílení na základě automatického algoritmu a to strategii Cílové návratnosti investic do reklamy (ROAS). Umožňuje nabízet ceny tak, aby bylo dosaženo očekávané návratnosti vynaložených investic. Nabídky jsou v době aukce automaticky optimalizovány, což nám umožní přizpůsobit je jednotlivým aukcím.

Pro ty, kdo spravují vyhledávací kampaně v Doubleclick Search prostředí, představil Google navíc novou funkci budget plánů. Novou funkci pro efektivní správu rozpočtů je možné kombinovat s automatickými strategiemi cenových nabídek.

Také Doubleclick Bid Manager se dočkal vylepšení v tomto trendu automatizace cen. Obohaceny byly algoritmy pro CPC i CPA o signály uživatelského chování a nově se objevil cenový model „cena za instalaci aplikace“ (CPI).

Adwords Smart display campaigns + CPA

Smart Display Campaigns – chytré kampaně v obsahové síti, plně automatizované kampaně, jak z pohledu cílení tak jejich vytvoření a automatizované nabídky CPA jsou v některých účtech k dispozici v Beta testování.

Jejich budoucnost vidíme v efektivním a rychlejším testování grafických reklam a snížení nákladů inzerentů na grafický návrh a vstupy na spuštění reklam v GDN. Dále se chystá vtrhnout také na sestavování textových reklam, ale zatím není potvrzený termín spuštění pro CZ trh.

Nové rozhraní Adwords – New Adwords Experience

Už nějakou dobu můžeme pracovat s novým rozhraním Adwords, jehož rozložení připomíná spíš Doubleclick. Ačkoliv za tak velkou změnu prostředí nejsme úplně rádi, v Googlu nám připomněli, že obsahuje nové funkce, které ve starém rozhraní k dispozici nebudou.

Jednou z nich je například změna u typu kampaní DSA, které čeká přesun na úroveň Adgroup. Nově se tak budeme rozhodovat mezi nastavením „standartní“ a „dynamické“ reklamní sestavy v kampani.

Novinky ve video reklamách – True View for Reach a Vertical Video Ad

Z oblasti videoreklam nás nejvíc zaujala nová možnost zásahu s formátem True View for Reach díky nákupu CPM. Tento produkt v testovací fázi zaznamenal u 90% kampaní významný nárůst reakcí na reklamu s průměrem nárůstu téměř o 20%.

Novým video formátem, očekávaným v Q2, jsou Vertical Video Ads – umožní zobrazení formátu 2:3,1:1 a 9:16 v jejich skutečných rozměrech na Youtube při otočení mobilního zařízení do vertikální polohy.

Obsahová síť

Další zajímavá témata se věnovaly audiencím v obsahové síti – detailnímu demografickému cílení, vlastním afinitním publikům, cílení na životní události a nové In-market segmenty.

Asi o týden dříve před eventem jsme vyzkoušeli už dříve v betě zprovozněnou funkcionalitu –dynamický prospekting pro obsahovou síť s možností zacílení dynamických inzerátů pomocí lookalike publik – a mohli jsme tak souhlasit s tím, že rozšiřuje možnosti dynamických reklam na produkty v obsahové síti nad rámec remarketingu.

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti NEO@Ogilvy Czech, s.r.o.“, ke stažení zde.