Google plánuje pohřbít atribuci posledního prokliku!

26. 5. 2017

Google prohlásil, ze chce marketéry zbavit jejich posedlosti přeceňování posledního prokliku před zákaznickou akcí.
Namísto toho si klade za cíl poskytnout poznatky o tom, jak investice do reklamy funguje v oblastech jako je televize, digitální video nebo návštěvy obchodů.

Už přibližně rok testuje nový atribuční model využívající strojové učení tzv. Data driven attribution model (DDA). Doposud běžně využívaný model atribuce podle posledního prokliku, připisuje všechny zásluhy na konverzní cestě pouze poslednímu kliknutí na reklamu. Zejména pro klienty, kteří využívají více reklamních kanálů, je užitečné poznat skutečný význam všech kanálů na cestě zákazníka ke konverzi.

Vyhledávací gigant přišel s výsledky testování nového typu DDA na větším poštu klientů. Údajně přináší více konverzí při stejné ceně za konverzi a přiřazuje vážené hodnoty pro každý kontaktní bod podél celé spotřebitelské konverzní cesty.

DDA můžete používat, pokud na účtu máte dostatek prokliků a konverzí, ve službě DoubleClick Search i v Google Analytics 360 a Atribuce 360. Aby se vytvořil přesný model pro přiřazení konverzí a byl k dispozici, musí mít účet nejméně 15 000 kliknutí a nejméně 600 konverzí za 30 dnů.

Jak nastavit Data driven attribution model se dočtete na oficiálním blogu Google.

Že by konečně podceňovaným kanálům svítalo na lepší časy? Vylepšení se také dočká vyhledávání, kde Google umožní nově cílit na in-market publika.

Zdroj a celý článek: Adage.com

Všechny novinky

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti NEO@Ogilvy Czech, s.r.o.“, ke stažení zde.